San Francisco

22 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

In totaal hebben we 4 uur in San Francisco doorgebracht, na de rit vanaf AppleBlossom en voordat we bij mijn collega Josie en familie zijn gaan eten en slapen. We zijn we met de CableCar vanaf Union Square naar de vissershaven gereden. CableCars zijn inderdaad een beziens- maar vooral ervaringswaardigheid. Steile straten, een drukke CableCar met 2 'drivers' die handmatig aan de rem staan te trekken en vooral het geluid en de geur van ijzer op ijzer. Een belevenis waard.

Het merendeel van de 4 uur hebben we echter aan iets anders besteed. Naar beneden ging in 20 minuten, naar boven is een ander verhaal:

In de vissershaven stonden lange rijen te wachten om weer terug naar boven te gaan met de CableCar. We kozen er dus voor om een halte te lopen en dan de CableCar verder op te pakken. Om het verhaal kort te maken - die ene halte werden er 20 en na ruim 2 1/2 uur, en uiteraard een goede kop koffie verder, stonden we weer op Union Square. We kunnen dus uit zeer nabije ervaring bevestigen dat de straten van SF inderdaad erg steil zijn :)

Om zes uur stipt waren we vervolgens bij Josie. Zij woont in de SF Bay Area, een goed uur buiten San Francisco (Zeewolde is toch ook een voorstad van Amsterdam ?). Zonder overdrijven, maar dit huis was echt gigantisch, de foto's kunnen het niet eens goed weergeven. Twee terrassen van ruim 100 vierkante meter, een keuken met het grondoppervlak van ons huis en een kelder waar de kinderen verstoppertje in spelen. We krijgen een eigen kamer, die weinig onderdeed voor Las Vegas, behalve dan dat het toiletpapier niet in een driehoekje was gevouwen :)

Heerlijk vers gerookte zalm gegeten met salade en wilde rijst. Moest alleen oppassen dat Maria niet in de koelkast verdween toen ze de halve gallon koffie-creamer wilde terugzetten in de koelkast ...